Lilo ; Svar på kommentar

Fick en kommentar till mitt inlägg "Lilo ; Jag skäms över mina partivänner" som jag känner att jag måste ge en kommentar till.

”Detta är ovärdigt och inhumant, och skälet är att endast 98 av Sveriges 290 kommuner vill ta emot ensamkommande barn.”

Detta skrev Migrationsverkets generaldirektör Dan Eliasson i augusti i år. Det är alltså varken ett borgerligt, överklass- eller moderat problem! Det är ett socialdemokratiskt, kommunistiskt, liberalt och grönt problem också.

”Vellinge-skandalen” en bara en välregisserad peka-finger-attack skapad av toppstyrda röda bloggare och Netroots för att dra bort uppmärksamheten på sin egen brist på att kunna hantera problemen i s-kommunerna!


Det är absolut inte inhumant att kommunerna inte vill ta emot dessa barn som vill komma hit! Vi kan inte hjälpa alla som behöver det, vi kan inte mätta alla magar och vi kan inte sätta alla i trygghet. Som det är idag så kan vi knappt hålla våra egna barn trygga, varken i skolan, eller när de är ute och leker.

Vi har så många idag, i Sverige, som lever i misär. Som skulle behöva mer hjälp, än vad de faktiskt kan få. Är det verkligen rättvist för barnen som vi sätter på vandrarhemmet, vi ger dom hopp om guld och gröna skogar, men vad får dom egentligen.

Det är socialdemokraterna som har startat detta och som har tagit det till en okontrollerbar situation. De åsikter man får höra om problemet idag kommer, som du säger, från "toppstyrda röda bloggare" och från vår väldigt vridna media. Moderaterna försöker bara städa upp det som socialdemokraterna har förstört.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0