Love: Saker jag önskar kunden inte gjorde...
- Sitt inte framåtlutad. Tänk på att det är ett ryggstöd emellan oss. Hur ska jag nå ditt hår om du lutar dig framåt?
- Om jag ska klippa ditt barn, förklara då hur. För jag är ingen tankeläsare. Och din fyraåring vet absolut inte hur han/hon ska bli klippt.
- Sitt still. Det gynnar varken dig eller mig att du vrider och vänder på huvudet.
- Säg inte gör om mig om du inte menar det. Sen sitter du där, omgjord. Ha gärna en någorlunda klar bild i huvudet över hur du vill se ut. För jag känner dig inte. Hur ska jag veta?
- Säg inte 4 cm om du menar 1. För jag gör som du säger och antar att du vet vad 4 cm ser ut som.
- Se inte missnöjd ut om du inte är det. Jag går och tänker på detta tills du dyker upp nästa gång. Och missförstå mig inte. They always do...
- Säg inte att du är nöjd om du inte är det. För jag kan ändra frisyren där och då. Inte 5 veckor senare. Och absolut inte om du inte säger vad problemet är.
- Håll koll på dina barn. Dom pillar på saxar, trimmern, stolar, produkter och what not. Vet du hur mycket dessa saker kostar? Är du beredd att betala? När ska folk börja uppfostra sina barn...
- Höj inte på ögonbrynet när du får höra priset. Står jag i 3 timmar med ditt hår tänker jag ta betalt för det också. Prislistan står på bänken, undrar du mer specifikt kan du öppna din mun.
- Snacka inte skit om mina kollegor. Just dont.
- Klipp och färga inte hemma och förvänta dig att jag ska uträtta mirakel. Skyll dig själv.
Kommentarer
Postat av: j
SV:Okej
Trackback