Love; pr-trick

Lindex har ju meddelat att dom bara ska leverera sin lyxkollektion i storlekarna S och M. Jaha, ramaskri från folket. Men om ni läser så ser ni också att M motsvarar 40-42. Vilket för mig är L, i vanliga fall. I de allra flesta andra fall. Så vad dom egentligen levererar är M och L. I mina ögon alltså.
Men dom är smarta. Dom ger sig in i viktdebatten genom att utesluta en ynka bokstav i sin kollektion. Och dom får publicitet för det. Bra med publicitet. Gratis sådan. Så nä, Large-människorna har inte blivit särskilt diskriminerade, bara utnyttjade.

/Love


Kommentarer
Postat av: Rocka by baby

Hejsan !

tänk att jag missat att länka ...

nu har jag länkat inlägget så man kan komma till butiken

Tack för att du nämde det !



mvh Sonja

2009-11-11 @ 23:44:07
URL: http://rockabybaby.blogg.se/
Postat av: Ylva

Jag håller med. 42 är knappast en liten storlek. Dessutom är ju fetman ett av våra största hälsoproblem i Sverige så vad är det för fel på att uppmuntra överviktiga till att gå ner ivekt.

2009-11-13 @ 17:53:01
URL: http://pyllis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0