Love; Därför vill jag (inte) vara hemmafru

Jag började med att läsa den här artikeln på aftonbladet. Skvatt galen. Inte jobba? Jag skulle klättra på väggarna. Och finns där inga gränser för hur mycket man kan läsa bibeln och be? Och vad jag inte förstår är faktiskt hur man kan leva med sig själv på detta vis. Hur kan man vara så otroligt lat och självisk att bara den ena ska vara inkomsttagare i ett hem? Jag förstår om man hjälper sin partner ett tag, en period, exempelvis om han/hon vill plugga för att sen kunna få ett bättre jobb. Men att lägga ner och omskola sig till hemmafru, då ska det vara väldigt lite bakom pannbenet. 
Så, för och nackdelar.


Pro's.
Jag får mer tid för barnen. Jag säkrar deras uppväxt och kan lägga ner tid på att forma väluppfostrade ungar. Jag ser till också att pappa inte behöver dras med skrikiga, bajsiga ungar när han kommer hem.

Jag har tid att träna. Se till att min man inte är missnöjd med sin fru.
Hetaste tigern i sängen = jag.

Jag kan hitta en ny hobby. Sticka kanske? Läsa bibeln är ju tydligen populärt. Jag kanske skulle bli bäst i icke nödvändigt vetande?

Jag kan misslyckas med att laga lunch och därmed lära mig av mina misstag så min man alltid får den godaste middagen när han är hungrig efter jobbet. Har han råd att låta mig gå hemma har han väl råd att slänga lite mat. Allt för att låta smaklökarna få orgasm.

Jag kan lyssna på vilken musik jag vill. Dansa naken i hela huset. Så kan jag låtsas lyssna på hans musiksmak sen.

Jag kan bli en milf. Ungarna tar hem kompisar efter skolan och eftersom jag tränar så mycket gör det inget att dom "råkar" komma hem under en av mina dansa-naken-sessioner.
(note to self, det går inte att träna tuttarna- boka silisiliconefyllning.)

Con's.
Jag blir för snygg, alla vill ha mig och jag skaffar en yngre älskare. Min man jobbar dessutom över så mycket att han inte märker det.

Mina barn tröttnar på att deras kompisar alltid frågar efter deras mamma, om hon är singel. Barnen börjar hata mig.

Finanskris. Jag är 45 bast och har ingen utbildning. Min man får sparken, jag prostituerar mig i panik, han blev hemmafru istället, skaffar en älskarinna som är 20 år yngre. Jag ligger med 80åringar som drabbades av förra finanskrisen, förlorade sin fru i hiv (baksidan av prostitution) och nu måste köpa kärlek.

Jag råkar bränna upp huset i ett misslyckat matlagningsförsök.

Jag blir kristen. Jag vägrar ha sex före äktenskap (dvs jag kräver ett bröllop nummer 2) och min man lämnar mig för en sugen puma.

Slynorna längre ner på gatan börjar snacka skit om min familj, att jag är bortskämd och ligger runt. Jag ser svart och mördar någons make. Fängelse nästa. Barnen börjar knarka som resultat av en frånvarande mamma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0