Lilo ; MMA

Jag har hittat den nya sporten för mig! Under en tid nu har jag blivit mer och mer förtjust i att titta på MMA, Mixed Martial Arts. Tidigare har jag tyckt det varit intressant med t ex boxning men har nu verkligen fastnat för MMA.

Bisping

MMA är en blandning av flera kampsporter. Sporten defineras inte utav vilka tekniker och slag/sparkar man får använda utan av vilka man får använda. Man får t ex inte slå mot bakhuvud eller skrev, inte nypa, klösa, bita eller peta i ögon. Men får ej heller använda tillhyggen.

Den senaste tiden har det varit mycket snack om MMA i media då sporten är förbjuden i vissa länder på grund av dess våldsamma karraktär, men att den blir mer och mer populär i Sverige. Proffsboxning har under en längre tid varit förbjudet i Sverige även det på grund av våldet i sporten, men tilläts igen år 2007 om man hade tillstånd från det län där boxningen annordnas.

Sen att det är halvnakna män med otroliga kroppar har inget med det att göra! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0